Kandydat z social media

Social media są częstym źródłem pozyskiwania kandydatów do pracy,a wciąż mało jest informacji na temat efektywności prowadzenia działań rekrutacyjnych z ich wykorzystaniem. Ważne jest, by ocenić, jakich kandydatów rekrutujemy poprzez media społecznościowe i czy podejmowane przez nas działania są adekwatne do potrzeb rekrutacyjnych.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Shaker Consulting Group sugerują, że 2 portale wykorzystywane przez rekruterów są wyjątkowo efektywne: LinkedIn i Facebook. Kandydaci z LinkedIn byli zatrudniani na wyższe stanowiska niż typowy kandydat z social media. Ta prawidłowość powtarza się również w przypadku FB, ale nie jest aż tak imponująca.

Kandydaci pozyskani z Linkedin prezentowali się lepiej w kompetencjach zawodowych (np. rozwój innych, osiąganie wyników). Natomiast kandydaci z Facebooka to osoby bardziej o kompetencjach społecznych (np. zorientowanie na klienta, praca zespołowa).

Dane sugerują, że poszczególne portale społecznościowe „generują” kandydatów o odmiennych cechach i kompetencjach. Rekruterzy mogą wykorzystać tę informację, by trafniej umiejscawiać swoje działania rekrutacyjne.

Źródło: www.shakercg.com

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0