Alfabet HR: planowanie karier

Planowanie karier – career plans

proces łączenia osobistych planów rozwoju zawodowego pracowników z planami organizacyjnymi, odnoszącymi się do przewidywanych potrzeb firmy. Opiera się na przekonaniu, iż każda kariera jest wspólną sprawą pracownika i kierownictwa firmy. Korzyścią odnoszoną przez pracownika jest wsparcie, jakiego firma udziela mu w realizacji jego osobistych ambicji (np. finansując szkolenia, umożliwiając mentoring) oraz stabilizacja zawodowa. Korzyściami dla firmy są: zwiększone zaangażowanie pracowników, umocnienie kultury organizacyjnej, zmniejszenie fluktuacji kadr, zapewnienie sukcesji na stanowiska kierownicze, minimalizacja sfery niepewności i konfliktów.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL



Warto także przeczytać:

Elements of Career Planning Programs

Employee performance and Development Plan

Individual Development Plan

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0