Alfabet HR: planowanie sukcesji

Planowanie sukcesji – succession planning

planowanie następstw przedstawiane w postaci tzw. planu następstw (księgi sukcesorów, tablicy kadry rezerwowej), czyli schematu stanowisk kierowniczych (od najwyższego do najniższego) z ich aktualną imienną obsadą oraz nazwiskami – najczęściej trzech – ewentualnych kandydatów do objęcia tych stanowisk w przyszłości. Taka tablica pozwala stwierdzić, które ze stanowisk są dobrze zabezpieczone, a których przyszłość jest niepewna (czyli że potrzebne jest przeprowadzenie szkoleń potencjalnych następców wewnątrz firmy lub podjęcie przygotowań do pozyskania odpowiedniego pracownika na zewnętrznym rynku pracy). Planowanie sukcesji jest jednym z elementów projektowania ścieżek kariery w przedsiębiorstwie.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL

 


Warto także przeczytać:

Kiedy prezes nie widzi potrzeby wyznaczenia następcy – studium przypadku

Plan sukcesji dla wyższej kadry menedżerskiej

Succession planning – CIPD

4 Tips for Efficient Succession Planning

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0