Rekrutacja na Facebooku – nowe narzędzie portalu!

Facebook eksperymentuje z wieloma nowymi narzędziami rekrutacyjnymi dla firm – jest to dobra wiadomość dla zwykłych użytkowników, a także potencjalnych pracodawców, ale zła dla wszystkich innych platform, które działają w obszarach rekrutacji takich jak LinkedIn.

Zgodnie z raportem TechCrunch tylko niektóre firmy mające swoje fanpage na Facebooku widzą na tę chwilę zakładkę „Praca”, gdzie można umieszczać oferty poprzez wpis zawierający pola tytułu, wynagrodzenia i rodzaju stanowiska. Oferty pojawią się w panelu informacyjnym, jednak sposób ich wyświetlania będzie się od nich różnił.

Jak to działa

Przycisk „Zaaplikuj teraz” pozwoli osobom poszukującym pracy zaaplikować na dane stanowisko. Poprzez wypełniony formularz Facebook zbierze dane i przekaże je pracodawcy w postaci wiadomości. Firmy będą musiały jednak płacić za lepszy zasięg  swoich ofert.

Wady i zalety nowego narzędzia

Korzyści z funkcji „Praca” na Facebook wynikają z ogromnej ilości danych, jakie portal zbiera od użytkowników, a także z dynamicznego i interaktywnego charakteru strony w porównaniu z innymi stronami działającymi w obszarach rekrutacji.

Wadą jest przede wszystkim fakt wymieszania się prywatnego życia z zawodowym. Niektórzy użytkownicy mogą czuć się niekomfortowo ubiegając się o pracę na Facebooku, gdzie potencjalny pracodawca miałby dostęp do wszystkich danych osobowych rekrutowanego jak zdjęcia, statusy, itp.


Źródło: Inc.com

4 komentarze
  1. Czy to rozwiązanie jest już dostępne na polskim FB? Mam wrażenie że jeszcze nie … Jak z niego skorzystać jako pracodawca?

  2. „Przycisk “Zaaplikuj teraz” pozwoli osobą poszukującym pracy zaaplikować na dane stanowisko.” @Dawid Lenard gdzie w tym zdaniu ukrył się błąd?

Dodaj Odpowiedź

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0