Alfabet HR: efekt halo

Efekt halo – halo effect

jeden z błędów postrzegania społecznego, polegający na tym, iż badający, pod wpływem ogólnego wrażenia, jakie wywarła na nim dana osoba lub pod wpływem jednej jej cechy formułuje wnioski natury ogólnej na temat tej osoby. Efekt ten może mieć bardzo duże znaczenie w ocenie kandydatów do pracy lub podwładnych, prowadząc do zaniżania lub zawyżania wyników osoby ocenianej.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL

 

 



Warto także przeczytać:

„Błędy w procesie selekcji kandydatów do pracy – jak ich uniknąć?”

„Efekt halo w biznesie”

„Rekrutacja kandydata – możliwe błędy oceny”

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0