Alfabet HR: grupa zadaniowa

Grupa zadaniowa – workgroup

grupa osób wzajemnie od siebie zależnych i będących ze sobą w interakcji, które pracują razem w celu zrealizowania konkretnego zadania. Podstawą ich współpracy jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w podejmowaniu decyzji, które mają na celu pomoc poszczególnym członkom grupy w osiąganiu przez nich wyników w ich indywidualnej pracy, w ramach ich indywidualnej odpowiedzialności. Efekt pracy grupy zadaniowej jest sumą indywidualnego wysiłku i pracy każdego z członków grupy. Dla porównania, w przypadku pracy zespołowej mamy do czynienia z sytuacją, gdy poszczególni członkowie zespołu posiadają uzupełniające się kompetencje, ich odpowiedzialność jest kolektywna, a rezultaty pracy są wynikiem synergii pomiędzy działaniami poszczególnych członków zespołu.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL


 

Warto także przeczytać:

„Motywacja pracowników to podstawa skutecznego zarządzania”

„Praca z ludźmi w projekcie”

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0