Czy pracownik wie dokąd zmierza?

Przełożeni często nie dostrzegają swojego udziału w tym, że pracownicy nie realizują założonych planów, a tym samym nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań.



Odpowiedzialność za efektywność

Zawsze, gdy taka sytuacja ma miejsce należy zadać sobie pytanie „w jaki sposób mógłbym/ mogłabym wesprzeć pracownika?”, ponieważ przełożony jest współodpowiedzialny za sukcesy podwładnych. Dlatego zarówno na początku pracy w firmie, jak i realizacji nowego projektu, należy ustalić wzajemne oczekiwania oraz podzielić się informacjami, które mogą okazać się pomocne w pracy.


O czym rozmawiać z pracownikiem?

Warto omówić następujące zagadnienia:

•    Jakie są kluczowe czynniki sukcesu (KPI) dla danego stanowiska?

•    Jakie są kamienie milowe danego projektu?

•    Jakie cele należy osiągnąć w konkretnych okresach czasu?

•    Jaki jest punkt odniesienia dla oceny efektywności pracy na danym stanowisku? (benchmark)

•    Czy dla danego stanowiska/projektu istnieją wewnętrzne best practices?

•    Jakie umiejętności i postawy są pożądane na danym stanowisku?

•    Na jakiej podstawie podejmowane są decyzje o premiach i awansowaniu?

•    Jakie najczęstsze trudności spotykane są podczas realizacji określonych zadań? Jak sobie z nimi radzić?

•    Do kogo zwracać się w sytuacjach problemowych?


To tylko przykłady  obszarów na jakie należy zwracać uwagę przed przystąpieniem do działania. Ważne jest, aby na początku omówić z pracownikiem oczekiwania i wytłumaczyć, jakie jego praca ma znaczenie w szerszym kontekście. Pozwoli to na właściwe ukierunkowanie jego pracy, ułatwi ustalanie priorytetów i zwiększy szanse na osiągnięcie sukcesu na danym stanowisku.


Źródło: Alexia Vernon

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Share This
Login/Register access is temporary disabled
Porównaj narzędzia
  • Total (0)
Porównaj
0